Minimoped veteran...

Här diskuterar vi kring veteranmoppandet i största allmänhet. Sunt förnuft råder, ovårdat språk, påhopp osv... raderas utan förvarning av moderatorer/admin.

Moderator: tompa

Minimoped veteran...

Oläst inläggav Peter_T » tis 19 feb 2008, 23:45

Hej, kul med ett mopedforum!

Jag sprang på en moped häromdagen som jag inte vet varken märke eller årsmodell på. Det var en liten minimoped, stor som en Chappy ungefär. Variatordrift, gjutna aluminiumfälgar, ganska rak plastkåpa och framskärm i plast som liksom smälter ihop med ramens plastkåpa. Styret kan vikas ned, och sadeln samt sadelstolpen kan tas bort för enklare transport. Finns även ett bärhandtag på den. Det enda som står är ett M på styrkåpan. Sedan på tanklocket som sitter i plastkåpan på vänster sida står något i stil med Milearais eller något sånt. Skulle tippa på att det är en 70-talare.

är det någon som vet vad det kan vara för fabrikat? Ska försöka fixa en bild på den.

Tackar på förhand!
Peter_T
Återfallsmopedist

Oläst inläggav Peter_T » lör 23 feb 2008, 12:59

Tittade p? den igen nu, och p? tanklocket st?r Miseal?ir.
Har f?rs?kt f? in lite bilder i burken, men d? man ?r s?mre ?n kass p? datorer f?r jag det ej att fungera.
Peter_T
Återfallsmopedist

Oläst inläggav Blommen » sön 24 feb 2008, 00:11

Maila gärna bilder till mig så kan jag fixa in dom i både forumet o på sajten, låter som något ovanligt som inte redan finns på sidan - min Mail finns i medlemslistan.
..........\ ! /..........
.......( @ @ ).......
----o0o-(_)-o0o----

//Blommen
http://www.veteranmopeder.com
Användarvisningsbild
Blommen
Site Admin

Oläst inläggav Peter_T » lör 08 mar 2008, 10:09

Nu har jag äntligen lyckats ta ett par bilder på mopeden, som vi tror har franskt ursprung.

Bild

Bild
Peter_T
Återfallsmopedist

Återgå till Allmänt